Translate

woensdag 24 mei 2023

Vlinders in de hoofdrol

Welkom terug bij het blog van 't Boekensteuntje Creatief. Het design team plaatst hier regelmatig projecten met daarbij de uitleg hoe het gemaakt is. We hopen dat we jullie daarmee inspireren om het zelf ook te maken. We vinden het leuk als je dit laat zien op onze Facebookpagina Freubelen met 't Boekensteuntje. 

Ook hebben we iedere maand een eigen challenge, deze vind je op de Facebookpagina 't Boekensteuntje daagt je uit. De lopende challenge is om een creatie te maken met een vogel.

Voor nu verder met mijn kaart voor deze week. Het design team maakt deze week een creatie met de Collectable Vlinder van Marianne Design, te bestellen met nummer COL1312. Deze is nu voor een leuke prijs te koop, namelijk € 4,75.

Ik zie op Pinterest en Facebook de laatste tijd veel drieluikskaarten langskomen. Daar heb ik een eigen variant op gemaakt, met de vlinders.

Ik neem jullie stap voor stap mee in het proces.

De basiskaart heeft een afmeting van 29,7 cm x 14,5 cm.

Ik heb gerild op 4, 8, 14 en 20 cm. Het designpapier heb ik daarbij op maat aangepast.


De basis van de vlinder heb ik 6 keer uitgestansd in cardstock en opgebouwd met verschillende kleuren designpapier. De crèmekleurige deel heb ik dubbel geplakt, zodat het wat steviger wordt.


De vlinders heb ik trapsgewijs op de delen geplakt. Hieronder een paar foto's vanuit verschillende hoeken.



Ik heb (nog) geen tekst op de kaart gedaan, omdat ik nog niet weet waarvoor ik deze ga gebruiken.
Ik vond het leuk om te maken en hoop dat jullie hem ook gaan maken.

De mal en het cardstock kun je bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief, boekensteuntjecreatief@hotmail.nl of telefonisch via 0475-489188.

Groetjes, Astrid Chattelain (Creaties van Strix)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...