Translate

vrijdag 5 mei 2023

Babykaart met gelliplate achtergrond

 Hallo allemaal,

Ik ben voor deze kaart aan de slag gegaan met de gelliplate.
De gelliplate is een siliconen lapje waarmee je met bijv. verf en diverse soorten inkt een mooie
achtergrond kunt maken voor je creatie.
De gelliplate is verkrijgbaar in diverse vormen en maten.
Met de gelliplate gebruikt in combinatie met diverse stempels, mask stencils en diverse materialen met een structuur kun je eenvoudig een mooie achter grond maken.


Voor deze kaart heb ik gebruik gemaakt van een vierkante gelliplate 15.24x15.24 van Gelli Arts.

De basiskaart bestaat uit stempelkarton.
De achtergrond heb ik gemaakt met behulp van de gelliplate en distress oxide inkt.
Op de kaart heb ik deze gemaakt met distress oxide inkt vintage photo, ik heb hier helaas geen foto van gemaakt tijdens het maken...
Dit voorbeeld is de achtergrond van de binnenkant van de cirkel op de kaart.


Ten eerste heb ik distress oxide inkt aangebracht op de gelliplate en een klein beetje water op de gelliplate gedruppeld. Door het gebruik van water krijg je weer een ander effect.
De inkt heb ik met een brayer (roller) over de gelliplate verdeeld door er heen en weer overheen te rollen. 


Daarna heb ik het mask stencil Grungy Hearts SL-GR_MASK180 uit de nieuwe Grunge collectie op de gelliplate gelegd.
Daarna heb ik een op maat gesneden vierkant van stempelkarton op het mask stencil gelegd en voorzichtig met de handen het papier op het mask stencil en de gelliplate aangedrukt om de inkt op te nemen. In dit voorbeeld heb ik de kleur tumbled glass gebruikt.


Nu heb je een "positieve" afdruk 



Ik heb het mask stencil voorzichtig van de gelliplate gehaald en dan zie je dit.
Hier heb ik nog eens stempelkarton op gelegd en voorzichtig aangedrukt om de "negatieve" afdruk te maken.


Deze is alleen niet zo duidelijk zichtbaar op de foto.
Deze afdruk heb ik gebruikt voor de binnenkant van de cirkel op de kaart.

Hier volgt nog een voorbeeld van wat het effect geeft door eerst een blanco afdruk met de inkt de maken en dan pas water toe te voegen en de afdruk maken met het mask stencil erop.










De kaart heb ik verder aan gekleed met een doily van Marianne Design CR1474 en de mooie plaatjes van Craft o'Clock Hello Little Boy Extra set CC-C44-HLB-10.

De gebruikte materialen zijn te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief in Echt.
't Boekensteuntje Creatief
Zuiderpoort 4b/4c in Echt
Tel: 0475-489188
boekensteuntjecreatief@hotmail.nl

Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben opgedaan.
Bedankt voor jullie bezoekje aan ons blog en tot een volgende keer!

Groetjes 

Annemarie





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...