Translate

woensdag 8 maart 2023

Unicorn reveal wheel kaart

Het is zo leuk om in opdracht kaarten te maken. Ik vraag dan wat ze willen, onderwerp, kleur etc. En dan gaat mijn denkproces beginnen. Ik neem jullie vandaag mee bij het maken van een kaart met een surprise- of reveal wheel. Onlangs had ik er al 1 gemaakt met een hart. Ik heb nu bij het maken wat foto's gemaakt.

Ik heb voor het neefje en het nichtje van een collega de opdracht gekregen voor een kaartje voordat ze naar Nederland komen in april. Voor het neefje maak ik een dinokaart en voor het nichtje een kaart met Unicorns. 


Voor de Unicornskaart ga ik met een reveal wheel aan de slag. Deze zijn te koop van verschillende merken. Ik zelf heb een oudere mal van Joy Crafts gebruikt (6002/1240), maar Studio Light heeft er ook 1 uitgebracht met nummer SL-ES-CD166. 

De uitleg hoe je zo'n mal gebruikt staat op You Tube, ik heb de link naar het filmpje van Studio Light bijgevoegd.



Voor mijn kaart heb ik de wolk van Dutch Doobadoo gebruikt, 470.713.145. De buitenste rand heb ik op metallic papier getekend en een kleinere rand heb ik op wit glad cardstock (op de achterkant) getekend. Voor het knippen heb ik het witte cardstock eerst met Distress Oxide op kleur gebracht in regenboogkleuren. Ik heb hiervoor een brush gebruikt. De gebruikte kleuren zijn Picked Raspberry, Spiced Marmalade, Fossilized Amber, Cracked Pistachio, Broken China en Wilted Violet.




Na de basislaag heb ik dezelfde kleuren nog een keer aangebracht met een sterrenmask.



Ik heb eerst uitgemeten waar het gaatje moest komen en deze gemaakt met een gaatjesmaker, zoals deze van Vaessen: https://www.boekensteuntjewebshop.nl/a-52879929/diversen/2137-001-vaessen-creative-schroefpons-3-tips-2mm-3mm-4mm/#description



De eenhoorns op de kaart zijn van Marianne Design, EC0180, welke ik met Ohuhu alcoholmarkers heb ik gekleurd.

Ik hoop dat jullie weer een idee opgedaan hebben. Ga lekker aan de slag!
Denken jullie ook aan de nieuwe challenge, voor een Paascreatie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...