Translate

vrijdag 10 maart 2023

Klein bundeltje geluk

Hallo allemaal,


Voor vandaag heb ik weer een schattig babykaartje gemaakt.
Omdat ik door mijn werk in de kraamzorg bijna wekelijks met baby's in aanraking kom vind ik het erg leuk om babykaartjes te maken.
Voor dit kaartje heb ik weer verschillende merken gecombineerd.




De basis van de kaart heb ik gemaakt van wit linnen karton  12 x 18 cm.
De lange zijde heb ik op 12 cm gerild.
De voor- en binnen zijde van de kaart heb ik bekleed met het wolken motief design papier uit de papierblok Rainbow PK9175 van Marianne design, dit heb ik 0,5 cm kleiner gesneden dan de basiskaart.

Op de voorzijde van de kaart heb ik een maan gemaakt waar het schattige beertje tussen bungelt.
De maan heb ik gemaakt met behulp van de cirkelsnijder van Vaessen 1004-0014.
Met deze cirkelsnijder kun je cirkels snijden uit papier tot 250 grams, foam tot 2mm en nog veel meer  vanaf 10 tot 32 cm omtrek.
Deze cirkelsnijder werkt erg soepel, denk eraan dat je voor het gebruik van de cirkelsnijder even een snij mat er onder legt ter bescherming van je tafel 😄
Deze cirkelsnijder vindt je hier op de webshop met een bijbehorend filmpje met uitleg hoe de cirkelsnijder werkt.



Ik heb voor de maan een cirkel uitgesneden van 10,7 cm uit een restant blauw met witte stippen design papier uit de papier set Hoera een jongetje van Marianne design PB7063 deze papier set is ook verkrijgbaar in een meisjes variant, deze vindt je hier op de webshop:
Met een passend kommetje heb ik nog een halve cirkel met potlood uitgetekend zodat er een maan ontstond.
De maan heb ik voor de stevigheid op wit linnen karton overgetekend.
Dit heb ik uitgeknipt en de randen opgeruwd met een papier disstresser en beinkt met blauwe distress oxide inkt kleur tumbled glass.




Van wit hemp koord heb ik het koordje gemaakt waar de beer op zweeft, dit koordje heb ik op maat geknipt en op kleur gemaakt met blauwe distress oxide inkt.
De 2 delen van de maan heb ik op elkaar geplakt met Dutch Dobadoo lijm en bij de uiteinden van de maan heb ik het koordje ertussen bevestigd met een drupje lijm.

De beer komt uit het knipvel  3D miniaturen  0040 van 't Boekensteuntje.
De beer heb ik uitgeknipt en op het koordje geplakt.
Op dit knip vel staan nog meerdere leuke plaatjes zoals je kunt zien op de foto.
Dit knip vel vindt je hier op de webshop:







De baby op de binnenzijde is een stempel uit de set van Mariane design EC0195 Eline's Storks and Babies. Het konijntje op de buitenzijde van de kaart komt ook uit deze stempel set.
Beide heb ik ingekleurd met de Light markers van Studiolight deze vindt je hier op de webshop:

De tekst stickers op de voor-  en binnenzijde van de kaart komen ook uit de bovenaan benoemde papier set van Marianne design PB7063.

De gebruikte materialen zijn te bestellen bij 't Boekensteuntje creatief.

 

Ik hoop dat jullie weer een inspiratie idee hebben opgedaan.

Bedankt voor jullie bezoekje aan ons blog en graag tot een volgende keer!!!

Groetjes 
Annemarie Valkenborg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...