Translate

zaterdag 4 maart 2023

Hartelijk Gefeliciteerd

Hallo allemaal,


Bij 't Boekensteuntje Creatief hebben ze eigen knipvellen.
Wij van het design team hebben deze ook gekregen om daarmee aan de slag te gaan.
Nou vind ik het altijd leuk om niet altijd voor de standaard kaart te gaan, maar er iets heel anders mee te doen.
Ik vind het thema vintage erg leuk dus in dit t thema heb ik deze kaart gemaakt.



De achtergrond heb ik gemaakt met de gelli plate.
Dit is een siliconen matje waarmee je in combinatie met o.a inkt en verf en diverse materialen zoals mask stencils, stempels of andere voorwerpen zoals dopjes, je kunt het zo gek niet bedenken, laat je fantasie de vrije loop zou ik zeggen, dat heb ik ook gedaan.

Voor deze kaart heb ik het knip vel  Boekensteuntje 1004 gebruikt, dit en nog andere mooie knipvellen vindt je hier:


De achtergrond van het knip vel vond ik erg mooi, ik heb deze geprobeerd na te maken met de gelli plate, draad (naaigaren) en inkt.



Ik heb op de gelli plate met het inktkussen distress inkt in de kleur victorian velvet aangebracht.
(Dit zou ook met oxide inkt of verf kunnen, dan krijg je weer een heel ander effect)
De inkt heb ik een klein beetje nat gesprayed met een waterspray flesje.
Daarna heb ik de inkt met de brayer (rubberen roller) verdeeld over de gelli plate.
Ik heb een flink stuk naaigaren afgeknipt en dit over de inkt verspreidt.
Daarna heb ik een op maat geknipt stuk water art karton op de gelli plate gelegd en dit goed aangedrukt en gewreven met mijn handen.
Dan haal je het karton voorzichtig van de gelli plate en heb je een eerste afdruk.

Als je de gelli plate iets natter sprayed krijg je dit effect.


Bij weinig een beetje water krijg je donkerdere lijntjes draad.


Om het stuk water art karton volledig te bedekken blijf je deze techniek herhalen.
Dus nieuwe inkt op de gelli plate, sprayen met water met brayer verdelen en het draad telkens anders leggen en de afdruk maken met het water art karton dan krijg je uit eindelijk bovenstaand resultaat.
Dit kun je zo blijven doen tot dat je zelf tevreden bent over het resultaat.
Wil je maar weinig motief op je papier dan stop je na de eerste afdruk.
Ik heb gebruik gemaakt van de 6x6 inch gelli plate maar deze zijn in meerdere formaten verkrijgbaar of te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief.
Hier op de webshop vindt je al enkele modellen:

De roos van het knipvel heb ik uitgeknipt en in 3D op de kaart geplakt.
Het plaatje van het meisje is een paperdoll van Tim Holtz Christmas Noël TH94290 deze zijn verkrijgbaar in verschillende soorten en zijn te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief.





Verder heb ik de randen van de kaart nog bewerkt met groene en zwarte distress oxide inkt.
Om mijn kaartje af te maken heb ik nog een tekst toegevoegd uit de stempel set Speciale wensen van de Jenine's Art Collection  JMA-ES-STAMP341 deze stempel set is ook een van mijn favorieten. 



Ik hoop dat je weer inspiratie hebt opgedaan en ook zelf met de gelli plate aan de slag kan gaan.

De gebruikte materialen zijn verkrijgbaar of te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief

Bedankt voor je bezoekje aan ons blog en graag tot een volgende keer.

Groetjes 
Annemarie Valkenborg





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...