Translate

woensdag 1 maart 2023

25 jaar in dienst


Velen van jullie kenden wellicht 't Boekensteuntje van de beurzen met de mooie scrapvellen, ten minste op de beurzen liep ik daar altijd al langs om de voorraad aan te vullen. Mijn hoofdmoot bij het knutselen ligt wel bij het kaarten maken, maar zo nu en dan een scrap maken vind ik ook erg leuk.

Nu wil het geval dat op mijn werk we deze week een jubilaris hebben. Normaal gesproken krijgt deze dan een receptie, maar deze collega had uitdrukkelijk aangegeven dit niet te willen. Nu krijgt hij een cadeaubon voor een weekend weg. Nu kun je gewoon iets printen, lamineren, maar ze weten bij ons al dat ik daar echt niet aan begin. 

Dan begint het denkwerk, zoekwerk naar (oude) foto's. Het verzamelen van de spullen die ik wil gebruiken en beginnen maar. 

Ik heb dus op een scrapvel gewerkt, waar ik Dutch Doobadoo Mask Numbers 470.715.808 heb bewerkt met Versamagic Niagara Mist. De inkt heb ik aangebracht met een brush. Dat vind ik toch fijner werken dan een sponsje. Je kunt die van Studio Light of die van Nellie Snellen gebruiken.

Daarop heb ik nog wat achtergrond stempels gezet, o.a. weer met de Niagara Mist, maar ook met de kleur Wheat van Versamagic. Je kunt hier allerlei scriptstempels voor gebruiken, in de collectie van Studio Light (JMA-serie) kun je er verschillende vinden. 

De foto's heb ik geprint en in de Polaroids van Dutch Doobadoo gedaan. Deze zijn denk ik niet meer leverbaar, maar verschillende merken zoals Craft Lab hebben wel polaroid mallen in het assortiment. De randjes bewerkt met Distress Inkt Vintage Photo.

De 25 heb ik uit kraft en donkerbruin cardstock geknipt, ook hier weer gebruik gemaakt van Dutch Doobadoo (470.715.805).

De tegoedbon heb ik met snijmal CDSN-0142 van Carlijn Design gemaakt en de stempelset die daarbij hoort is CDST-0077.
Deze staat nog als set in de webshop:

Ik hoop dat onze jubilaris het ook leuk vindt. Ik vond het in ieder geval leuk om te maken.

Nog wat detailfoto's:



Ik heb jullie weer van wat inspiratie voorzien. Kijk zelf ook eens wat je met leuke foto's, masks, stempels en mallen kunt maken!

Creatieve groetjes,
Astrid (Creaties van Strix)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...