Translate

vrijdag 26 augustus 2022

Bruid & Bruidegom

Hallo allemaal,


Een collega is in het huwelijksbootje gestapt en daar hoorde natuurlijk een kaartje bij.


De basiskaart heb ik gemaakt met het mooie veelzijdige linnenpersing karton.
https://www.boekensteuntjewebshop.nl/c-3011603/linnen-persing/
Het design papier komt uit een oudere papier serie van Joy crafts Wedding roses 6011/0611.
Het design papier heb ik nog wat bewerkt met de hartjes stempel uit de stempelset CS0974 van Marianne design en de Versafine Clair morning mist inkt. De stempel set is te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief.


De cirkel heb ik uit gestanst uit linnenpersing karton met de mooie mallen set CR1597 Basic circles van Marianne design https://www.boekensteuntjewebshop.nl/c-3026567/marianne-design/
De tekst stempel komt ook uit de stempelset CS0974.


De banners heb ik gemaakt met de tekst uit de stempel set en uit gestanst met de mal COL1507 Tekst banners van Marianne design. 
De hartjes komen ook uit de stempelset, deze heb ik met distress oxide inkt  en versafine afgedrukt op linnenpersing karton dit geeft een apart effect.

De tekst getrouwd heb ik gemaakt met de letters uit de mallen set CR1597 Basic circles van Marianne design. https://www.boekensteuntjewebshop.nl/c-3026567/marianne-design/
Daarbij heb ik gebruik gemaakt van de handige Easy Connect  Craft tape van Craft Emotions .
Met deze tape kun je eenvoudig je uit te stanzen figuurtje/letters enz. voorzien van een lijmlaagje zonder dat je hoeft te knoeien met lijm. Dit vond ik in dit geval wel handig met de kleine lettertjes. 
Normaal plak ik deze met de handige lijmpotjes met de fijne tipjes maar deze tape is echt een handig hulpmiddel om kleine onderdelen makkelijk op te plakken.

Hoe werkt dit? Hier volgen enkele stap voor stap foto's.

Om de letters uit te stansen plak je een strook Easy Connect Craft tape op de achterkant van een stukje karton. Het karton knip je even op maat van de tape zodat je er zeker van bent dat er overal een lijmlaagje op je stansje komt.


Daarna draai je het karton om met de goede kant boven en leg je de stanzen op het karton.
Dit haal je door de stansmachine.




Daarna zijn de letters voorzien van een plaklaagje en kun je ze als een sticker op je creatie plakken.
Superhandig!!!

Deze handige Easy Connect Craft tape vindt je hier: https://www.boekensteuntjewebshop.nl/c-3001416/lijmprodukten/
Je vind hier ook handige Craft sheets, dit zijn vellen voorzien van een lijm laag voor eventuele grotere projectjes.


De gebruikte materialen zijn indien leverbaar en voorradig verkrijgbaar bij 't Boekensteuntje Creatief

Ik hoop dat je weer wat inspiratie hebt opgedaan!
Bedankt voor je bezoekje aan ons blog en graag tot een volgende keer!

Groetjes 
Annemarie 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...