Translate

zondag 24 juli 2022

Top Secret

Hallo allemaal,

Zijn jullie al bekend met de nieuwe stamping foam van Ranger?
Met deze stamping foam kun je leuke, aparte en verrassende achtergrondjes maken met behulp
van o.a. mask stencils, stempels en embossing folders in combinatie met inkt, 
wellicht kom je zelf nog op een ander leuk idee tijdens het gebruik ervan.
Ik ben er deze week ook mee aan de slag gegaan.


Voor deze kaart heb ik de achtergrond gemaakt met de stamping foam en een mask stencil van DDBD




Ik heb de stamping foam verwarmd met een heattool, daarna heb ik het mask stencil erop 
gelegd en met een brayer (roller) er stevig over heen gerold zodat de afdruk van het mask stencil op de stamping foam verschijnt.  brayer | boekensteuntjewebshop

Er bestaan diverse soorten heattools, mocht je niet meteen het gewenste resultaat behalen dan kun je de stamping foam iets langer verwarmen dit is een kwestie van uitproberen.


De stamping foam heb ik bĂ«inkt met distress oxide inkt en licht besprayed  met water.

Daarna heb ik een stuk water art karton bovenop de afdruk gelegd en met de hand erop glad gewreven.
Dit geeft een apart effect. aquarel karton | boekensteuntjewebshop
Je kunt ook de stamping foam rechtstreeks op de afdruk drukken dit ziet er dan weer heel anders uit.



De kaart heb ik verder afgewerkt met de nieuwe collectie Vintage treasures van Studiolight.
Daarbij heb ik de stempel set SL-VT-STAMP247 gebruikt.
De stempels heb ik afgedrukt met diverse kleuren inkt op water art papier en uitgeknipt zodat het een soort van labels werden.
Hier en daar heb ik nog wat stempels van deze stempel set op de achtergrond gestempeld.
De plaatjes komen uit het leuke Die cut block van Vintage Treasures SL-VT-DCB26
De klok komt uit een stickervel van DDBD Sticker art Clocks 491.200.003.
De gebruikte materialen zijn indien leverbaar verkrijgbaar bij 't Boekensteuntje Creatief CONTACT | boekensteuntjewebshop

Ik hoop dat je weer wat inspiratie hebt opgedaan en ik wens je veel plezier bij het ondekken
van de diverse mogelijkheden met de stamping foam.

Bedankt voor je bezoekje aan ons blog en graag tot een volgende keer!

Groetjes Annemarie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...