Translate

woensdag 29 juni 2022

Game on!

Welkom weer op het blog van 't Boekensteuntje! We als design team proberen jullie door onze voorbeelden te inspireren.

Vandaag heb ik een 'double Z-fold kaart' gemaakt, voor de verjaardag van mijn 12-jarige Thijs. Tijdens het maken heb ik een aantal foto's gemaakt, met name hoe ik het papier op kleur heb gemaakt.

De basis van de kaart is een strook karton van 10 x 5 inch. Dit heb ik gerild op 2,5 inch en 5 inch.

Vervolgens heb ik ook nog een kleine strook gemaakt, van 10 x 1,5 inch, deze heb ik gerild op 5 en 7,5 inch. 

Het gladde scrapkarton is hier heel geschikt voor: scv250-wit-glad stempelkarton30.5 X 30.5 cm-220 gr | scrapkarton (30,5x30,5 cm en 30x30 cm) | boekensteuntjewebshop

Distress Oxide is een mooie en makkelijke manier om een leuke achtergrond te maken. Dit heb ik gedaan op het 170 grams stempelkarton van 't Boekensteuntje. Ik gebruikte de kleuren Cracked Pistachio, Mowed Lawn, Broken China en Blueprint Sketch. Alle Distress Oxide vind je ook in de webshop: distress oxide | boekensteuntjewebshop


Dit breng je best dik aan. Hiervoor kun je heel goed de Ink Blending Brushes van Studio Light voor gebruiken (SL-ES-BBRU01-Ink Blending Brushes Essential Tools nr.01 | hulpmiddelen | boekensteuntjewebshop) gebruiken.

Op dit gekleurde deel heb ik een mask gelegd. Inmiddels zijn er heel wat soorten masks verkrijgbaar, van Dutch Doobadoo, Marianne Design en Craft Emotions. Kijk welke bij het thema van je kaart past.
Je zou ervoor kunnen kiezen of nu met inkt over het mask te gaan, maar ik heb nu juist iets anders gedaan, namelijk met een vochtig billendoekje over het mask gewreven. Je haalt hiermee juist wat inkt weg.


Je krijgt dan het volgende resultaat:


Hierna ben ik de kaart op gaan bouwen, alle onderdelen op kleur gebracht en op maat gemaakt.

Omdat mijn neefje een gamer is, is dit uiteraard ook het thema van de kaart geworden. Marianne Design heeft een aantal hele leuke producten in de collectie, waarmee je vrij simpel een stoere jongenskaart kunt maken, zoals de game controller (LR0762 -Marianne Design- Game controller | Marianne design | boekensteuntjewebshop), de laptop (COL1372-Collectables Laptop | Marianne design | boekensteuntjewebshop) en de stempels CS1097 (NL) CS1097 -Marianne Design- Volgend level | Marianne Design | boekensteuntjewebshop en CS1098 (ENG) CS1098 -Marianne Design- Level up | Marianne Design | boekensteuntjewebshop

Op de controller kun je met acrylverf heel makkelijk stippen zetten om de knoppen van een kleurtje te voorzien.


Ik hoop dat jullie mijn kaart leuk vinden. Je kunt héél even meedoen aan de challenge voor een mannenkaart.

Groetjes, Astrid Chattelain (Design Team)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...