Translate

donderdag 19 mei 2022

Crackle bloemen

 Hallo allemaal,

Naar aanleiding van het thema van de uitdaging van deze maand "Zeg het met bloemen"
heb ik nog een superleuk idee om bloemen te maken.
Ik heb voor deze bloemen en kaart de texture paste crackle van Tim Holtz gebruikt TDA71303.
Het gebruik van deze pasta geeft een heel mooi craquelé effect aan de bloemen en kan ook gebruikt worden in combinatie met mask stencils. Dus veelzijdig in gebruik en je krijgt telkens een verrassend resultaat.


Voor de basiskaart heb ik zwart scrap karton gebruikt.
De achtergrond heb ik gemaakt met water art karton, wat ik bewerkt heb met diverse kleuren distress inkt.
Daarbij heb ik gebruik gemaakt van het slimline mask stencil letters & numbers van DDBD 470.784.094.



Met een spatel en een ouder mask stencil van de Jenine's Art Collection Warm & Cozy JMA-WAC-MASK58 heb ik hier en daar wat accenten op de achtergrond aangebracht met de texture paste crackle,  dit heb ik aan de lucht laten drogen.
De crackle vlakken heb ik daarna nog wat bewerkt met distress oxide inkt zo komen de barstjes nog meer naar boven.


De bloemen komen uit de Elisabeth Craft Designs collectie 1952 Florals 16
Deze heb ik uitgestanst uit water art karton en met een kwast heb ik een laagje texture paste crackle aangebracht op de bloemen en ook op enkele bloemblaadjes.
Dit heb ik een tijdje aan de lucht laten drogen.
Na een tijdje verschijnen er allemaal barstjes in de bloemblaadjes, het resultaat is telkens verrassend.


Op de bloemen en de bloemblaadjes heb ik met mijn vinger nog wat distress oxide inkt aangebracht.
Dit was wel een kliederboeltje met als resultaat groenblauwe vingers....😅
Deze heb ik daarna wel goed schoon gekregen met deze craft scrubbie, een handig hulpmiddeltje om je vieze handen snel en makkelijk schoon te maken.
Voor mij is dit wel regelmatig een uitkomst want als ik wachtdienst heb voor een bevalling ben ik regelmatig nog even aan het knutselen tot ik wordt opgeroepen. Dan heb ik mijn handen snel weer schoon en hoef ik niet met "vieze" handen aan te komen.....😄


De bloemen heb ik in elkaar gezet en vastgeplakt met DDBD lijm.
In het midden van de bloem heb ik nog wat Artsy stones van Cadence aangebracht en op kleur gebracht met distress oxide inkt.
Deze staat nu op uitverkocht maar is wel te bestellen bij het boekensteuntje.



De tekst komt uit een stickerboekje van Art by Marlene Bold & Bright nr.04  ABM-BB-STIC04
Verder heb ik nog een paar zwarte accenten aangebracht met een stempel uit de stempel set JMA-ES-STAMP110 van de Jenine's Art Collection  en versafine inkt.

Wil je ook aan de slag met deze leuke crackle pasta?
Je vindt deze en nog andere varianten hier 

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met dit kaartje 😊
Bedankt voor het bezoekje aan ons blog en graag tot een volgende keer.

Groetjes 
Annemarie


Alle gebruikte materialen zijn indien leverbaar verkrijgbaar bij 't Boekensteuntje Creatief


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...