Translate

woensdag 9 februari 2022

Veel liefs

Aanstaande maandag is het alweer Valentijnsdag. De dag bij uitstek om iemand te laten weten dat je van deze persoon houdt toch?

Ik heb vandaag een oude kaart van mijzelf als uitgangspunt genomen, die ik ooit eens voor een huwelijk heb gemaakt, maar daar heb ik nu een 'Veel liefs'-kaart van gemaakt. Is best leuk om te doen, om een oude kaart van jezelf te liften.


Ik heb een hart van Dutch Doobadoo als basis genomen. Degene die ik heb, is al heel oud, maar er komt komende maand een nieuw hart uit, die hier heel goed voor te gebruiken is. (shape art Love, 470.784.083). Een andere vorm kan natuurlijk ook, het gaat om de techniek.

Als eerste heb ik het hart getekend op aquarelpapier en uitgeknipt. Daarop heb ik een afdruk gemaakt met een stempel uit de Grunge-serie van Studio Light (STAMPSL365). Voor een mooie strakke afdruk is een stempelhulp heel handig.


Naast deze stempel heb ik met een stempel van Penny Black gezet. Deze heb ik vervolgens nog een keer gestempeld, maar dan op maskeerpapier. Dit heb ik uitgeknipt en op de blanco stempel geplakt. 


Op een stukje mica wat Distress Inkt Kitsch Flamingo gedaan, welke met wat water verdund is. Hiermee heb ik wat afdrukken op het aquarelpapier gemaakt. Met nog een andere roze inkt hetzelfde gedaan. En de hartjesstempels ingekleurd.


De hartjes aan de zijkant komen uit de Adventkalenders van Art by Marlene (rechtsboven) en Marianne Design. De tekst Veel Liefs komt uit de basiswensen clear stamps van Karin Joan van Studio Light (STAMPKJ13).

Als je de mask weg haalt, dan ziet het er als volgt uit:


Vaak is het handiger om de achtergrond eerst op kleur te brengen, als je je afbeelding al gekleurd hebt, vinden veel mensen het lastig om een achtergrond erbij te maken.

Ik heb het meisje gekleurd met Distress Inkt, Izink int en het hartjeskussen heb ik met bold & bright aquarelverf van Art by Marlene gekleurd. Met een witte gelpen heb ik op het kussen wat kleine accenten aangebracht.

 Ik vond de achtergrond daarna toch een beetje te wit/roze, dus ik heb er nog een beetje lichtblauw toegevoegd. Op roze en wit cardstock een grotere maat getekend en geknipt en de kaart afgemaakt:



Onderstaand een overzichtsfoto van de gebruikte materialen:


Van de stempel van het meisje zijn er nog 2 op voorraad, daarna helaas niet meer leverbaar
Je vindt m in de webshop: Penny Black Love you


Mocht je iets niet in de webshop kunnen vinden, vraag dan even in de winkel na of het te bestellen is.




Veel knutselplezier!

Astrid - Creaties van Strix






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...