Translate

vrijdag 14 januari 2022

Watercolor - Focus on the good

Voor de nieuwe facebook groep van het Boekensteuntje ben ik ook aan de slag gegaan met 
het kleuren met watercolors.
Ik heb bij deze kaart gebruik gemaakt van distress oxide inkt.


De stempel is van een oudere collectie van Studiolight Just Lou STAMPJL14.
Ik heb de stempel met versafine inkt op water art papier gestempeld en ingekleurd met distress oxide inkt in de mooie kleur prize ribbon.
Daarbij heb ik gebruik gemaakt van een waterbrush met een fijne punt van Derwent.
Deze vindt ik heel prettig werken om kleine details te kunnen kleuren.

Ik heb de inkt op een plastic placemat ( je kunt ook een glasplaat gebruiken) aangebracht.
De waterbrush heb ik lichtjes in het water gedoopt en daarna wat inkt opgenomen en deze vanuit het midden van de vleugel naar buiten toe uitgewreven.
De kleur is in het begin donker maar vloeit licht uit.
Als je bij de inkt op de placemat  meer water toevoegt wordt de kleur steeds lichter.


Zo heb ik de hele vlinder ingekleurd.
Ik heb met de kleur black soot het lijfje gekleurd en hier en daar nog iets donkere accenten aangebracht.


De achtergrond van de kaart heb ik heb ook gemaakt op het water art papier en bewerkt met 
distress oxide inkt in dezelfde kleur prize ribbon.
Daarna heb ik op het papier water gesprayed en dit afgedept met keukenpapier, dit geeft een leuk effect.
Daarna heb ik nog stempels aangebracht uit de Jenine Mindful Art collection JMA-ES-STAMP110.
De tekststempel van de achtergrond heb ik gestempeld met distress oxide inkt kleur prize ribbon.
De andere stempels heb ik aangebracht met de Versafine inkt in de kleur zwart.
Verder nog een tekst sticker van Tim Holtz gebruikt.

Ik heb nog een foto toegevoegd in ander licht zo komen de kleuren nog beter uit.



Ik hoop dat jullie weer inspiratie hebben opgedaan en ik wens jullie nog veel plezier met het kleuren met watercolors!
Bedankt voor je bezoekje aan ons blog en tot een volgende keer! 

Annemarie

Hierbij nog enkele links van de gebruikte materialen, deze zijn natuurlijk indien leverbaar verkrijgbaar bij het Boekensteuntje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...