Translate

donderdag 9 december 2021

25 December

Wat zou het fijn zijn als we weer eens een witte kerst zouden hebben....
met een dik pak sneeuw....
Deze leuke ijsbeer beer van Marianne Design zit al lekker met zijn bibs in de sneeuw.



Ik heb een easel kaart gemaakt van een stuk cardstock (linnenpersing karton)
Je kunt deze kaart in een vorm maken wat je zelf leuk vindt, vierkant of rechthoekig of zelfs rond.
Voor deze kaart heb ik linnenpersing karton op maat gesneden van 13,5 bij 28 cm.
Ik heb de kaart gerild op de lange zijde op 7 cm en 14 cm.
De linkerzijde van de kaart vouw je naar binnen op dit stuk van de kaart bevestig je de afbeelding.


De sneeuw achtergrond heb ik van elkaar losgeknipt AK0087 Snow &Ice Mariannne Design.




De achtergrond heb ik op een op maat gemaakt stuk linnenpersing karton geplakt.
Deze maat kun je zelf bepalen naarmate de afbeelding wat je op de kaart wilt gebruiken.
De sneeuwheuvel heb ik overgetekend op sneeuw papier van Marianne Design CA3104
dit geeft een superleuk sneeuw effect. 
De sneeuwheuvel heb ik nog met een paper distresser bewerkt en op de achtergrond geplakt.
De ijsbeer heb ik ook uitgeknipt en op de sneeuwheuvel geplakt AK0088 Eline's Polar bears.



Om de kaart te laten staan heb ik op het onderste deel van de kaart ( aan de binnenkant) een stuk sneeuwpapier van 5,5 cmverhoogd opgeplakt om de kaart te laten staan.
De afstand kun jezelf bepalen afhankelijk van hoe recht je de kaart wilt laten staan.
Je kunt er ook ook alleen een tekstlabel  verhoogd opplakken zodat de kaart blijft staan, net wat jezelf leuk vindt.



De kaart heb ik verder afgewerkt met tekst stempels van Marianne Design Hallo winter CS1036
De tekst heb ik gestempeld met Izink slowdry inkt en met embossingpoeder van Ranger Silver pearl bewerkt.
Het uithangbord met de datum is gemaakt met een mal van Simply Creative SCDIE129X19
De sneeuwsterren rand is een mal van Joy Crafts 6002/0690 deze heb ik bewerkt met de relief pasta van Cadence voor een sneeuweffect.

Ik hoop dat je  weer inspiratie hebt  opgedaan om weer een leuke kaart te maken,
tot ziens op het volgende blog!

Enkele links met de gebruikte materialen, deze materialen zijn indien voorradig en leverbaar verkrijgbaar bij het Boekensteuntje.

https://www.boekensteuntjewebshop.nl/c-3011603/linnen-persing/










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...