Translate

woensdag 27 september 2023

kerst dieptekaart

 Hallo allemaal, 


Er werd me best vaak gevraagd hoe je een dieptekaart kunt maken.  Nou dit kan op verschillende manieren.  Je kan gebruik maken van vellen foam of van karton om de diepte te maken.  Ik probeer jullie in deze blog uit te leggen hoe je een dieptekaart kunt maken met karton. 



Eerst zoek ik mooi achtergrond papier uit om de dieptekaart mee te maken.  Dan zoek ik hierbij een bijpassende kleur karton.  Voor deze kaart heb ik achtergrond papier gebruikt uit de Paper Favourites A5 blok Winter Forest. De A5 formaat is ook geschikt om slimline kaarten mee te maken. 
Ik lig de mal, let op alleen de kader, dus niet de vakjes, op het papier en stans hem uit.

Je krijgt dan de kader en de losse vakjes uit dit mooie achtergrond papier. Vervolgens stans ik de kader uit een bijpassende kleur, hier heb ik kraftkarton gebruikt, 3x uit.


De kaders uit het kraftkarton en de kader van de achtergrondpapier plak ik vervolgens netjes op elkaar op. Dit moet wel zo secuur mogelijk anders passen de vakjes er straks niet in. Vervolgens heb ik donkerrood karton gesneden op 10x19.5 cm. De kaders die op elkaar geplakt zijn heb ik hierop geplakt. en dit in zijn totaal is geplakt op kraftkarton van 10.5x 20 cm.
Dan ga je de vakjes van het designpapier plakken tussen de vakjes.

Als de vakjes erop zitten ga je de kaart verder aankleden. Ik heb hier een sneeuwman opgeplakt van de easy 3D toppers HC12742 en de kerstster is van StudioLight (SL-ES-CD556) De kerstster heb ik uit dezelfe donkerrood gestanst als de kaart zelf. Zo krijg je 1 geheel. In de poinsetta heb ik 3 kerstbelletjes geplakt. De tekst warme wintergroetjes komt van de nieuwe stempel van Studio Light. (JMA-VC-STAMP547)

Ik hoop dat jullie dit een duidelijke uitleg vinden van de dieptekaarten. We vinden het altijd super als jullie een bericht achter willen laten.
De gebruikte materialen zijn te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief
                                                                        Zuiderpoort 4b/4c in Echt.
                                                                        tel: 0475-489188

Groetjes Nicole Rijksen











6



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...