Translate

vrijdag 4 augustus 2023

Fijne kerst

Hallo allemaal,


Ik heb de afgelopen dagen een begin gemaakt aan mijn kerstkaarten.
Het weer was de afgelopen week dan ook prima freubel weer en deze leuke stempel lag al een tijdje klaar om er iets mee te maken.


Voor de basis van de kaart heb een scrap vel gebruikt in een mooie blauwe kleur.
De achtergrond heb ik gemaakt op wit stempelkarton.
Dit heb ik bewerkt met distress oxide inkt Tumbled Glass met de deptechniek, het stempelkarton is hier ook prima voor te gebruiken als je de inkt en het karton niet te nat maakt.
Daarna heb ik er met de ijskristallen uit de stempel set van de gnome en versafine inkt zwarte ijskristallen op gestempeld.

De gnomestempel FRS1003 Norman & Friends heb ik gestempeld op water art karton en ingekleurd met Nuvo water color potloden.
Daarna heb ik de stempel uitgeknipt en bij de poten van de ijsbeer heb ik een inkeping gemaakt zodat hij over het cadeautje heen kan kijken.


De cadeautjes heb ik gemaakt met de leuke Presents XL mal LR0783 van Marianne design.
Het cadeautje heb ik uit gestanst uit diverse kleuren restantjes scrap papier passend bij de kleuren van de gnome.
De onderdelen van de cadeautjes heb ik in elkaar geplakt met dutch doobadoo lijm en bevestigt op de kaart. 

De tekst fijne kerst is ook een mal van Marianne Design LR0773.
Deze heb ik uit gestanst uit wit stempel karton en bewerkt met de goudkleurige Nuvo glacier paste Golden Era.
De strikken van de cadeautjes mal heb ik hier ook mee bewerkt.
De Nuvo glacier paste is heel divers toe te passen en bevat heel veel glitters wat een heel mooi effect geeft.
Je kunt de paste gebruiken in combinatie met een spatel en een mask stencil maar ook gewoon met je vingers aanbrengen op uit gestanste malletjes om die van een mooi glitter laagje te voorzien.



Ik heb de Nuvo glacier paste aangebracht door met mijn wijsvinger de paste al deppend aan te brengen op de malletjes. Ik heb hierbij 2 laagjes aangebracht en dit tussen door laten drogen.
Als je niet veel of weinig geduld hebt kun je het ook voorzichtig drogen met een heat tool, maar de glacier paste droogt vrij snel op.
De glacier paste is ook heel gemakkelijk van je handen te verwijderen met water, dat is ook een fijne bijkomstigheid 😉
Na het drogen ziet het er zo uit.



De gnome met ijsbeer heb ik achter het cadeautje geplakt en door de inkeping bij zijn poten past hij precies over het cadeautje.
Op de kaart en de strik van het cadeau heb ik nog een paar goudkleurige rhinestones van Marianne Design geplakt CA3155.



Ik heb met de gnome stempel ook nog een slimline kaart gemaakt. 
Ik heb het grote cadeau iets kleiner gemaakt om het in combinatie met de tekst mal en de stempel op de kaart te krijgen.
Deze stempel heb ik ingekleurd met de nieuwe Faber Castell Black edition potloden.
De kaart heb ik verder hetzelfde opgebouwd als de bovenstaande kaart.

Oja, de muts van de gnome heb ik ook nog bewerkt met de goudkleurige glacier paste.
Daarvoor heb een wattenstaafje gebruikt waar ik eerst een beetje lijm op heb verdeeld zodat het watten gedeelte wat steviger was. Dit heb ik even laten drogen. Daarna heb ik met dit wattenstaafje de glacier paste aangebracht. Zo heb je eenvoudig een klein hulpmiddel om op kleine vlakken de glacier paste aan te brengen.





De gebruikte materialen zijn te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief.
Telefonisch 0475-489188 of via mail boekensteuntjecreatief@hotmail.nl.

Ik hoop dat jullie weer een inspiratie ideetje hebben opgedaan.
Bedankt voor jullie bezoekje aan ons blog en graag tot een volgende keer.

groetjes 

Annemarie Valkenborg



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...