Translate

woensdag 14 september 2022

Twee vrolijke verjaardagskaarten

Wat een druilerige dag vandaag! Daarom heb ik voor jullie 2 vrolijke verjaardagskaarten gemaakt met hetzelfde patroon, maar die toch allebei net een beetje anders zijn. Ik heb daarnaast ook voor mijzelf de uitdaging gesteld om regelmatig oude en nieuwe producten te gebruiken. Jullie zullen het vast wel herkennen dat je mallen en stempels hebt, die bij bijna nooit (meer) gebruikt en dat is zonde toch? Dus wellicht dat jullie ‘mijn’ uitdaging ook omarmen.

Maar goed, de kaart dus. Hieronder allereerst de foto’s:



En de binnenkant:

Zo heb ik hem gemaakt: 

Als basis heb ik het stempelkarton 13,5 x 27 cm gebruikt.

Dit heb ik op 15 cm gerild, en op 21,5 cm een strook afgesneden.



Ik heb 1 stuk designpapier gesneden op 13,2 x 14,2, dit plak je aan de binnenkant van je kaart.

Daarna snij je nog 2 stroken, 5,2 cm x 13,3 en een strook van 6,3 x 13,3

Het ligt er ook maar net aan hoe groot je je matrandjes wilt hebben.



Voor de voorkant heb je nog een vlak nodig, wat je gebruikt om de onderste strook aan de rest van je kaart te bevestigen. Dit kan in principe iedere vorm hebben die je wilt. Je moet er goed op letten dat je de losse onderste strook recht uitlijnt op de onderkant van de andere deel en je plakt dan voorzichtig het losse vlak erop. Als je er nog decoratierandjes aan wilt maken, dan doe je dat eerst.

Ik heb 2 stempels van Polkadoodles gebruikt voor deze kaart. Winnie – a pile of gifts (PD7813) staat op de voorkant en Winnie – baked you a cake (PD7815) zit als verrassing binnenin bij de roze kaart. Deze heb ik met Versafine Onyx Black gestempeld. Beide stempels zitten in het actieset van Polkadoodles dat nog in de webshop staat, maar zullen vast ook nog los te bestellen zijn: 


Ik heb gekleurd met verschillende watergedragen mediums, zoals Distress inkt, Ecoline brushes, twinklin’ H2O. Hiervoor gebruik je uiteraard aquarelpapier.

Ik heb de kaart voorzien van de Van harte-mal van Marianne Design, en heb m nog verder versierd met een oude cadeautjes-rand van Noor Design en cadeautjes van een mallenset van Marianne Design.

Ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden.

Ik wil jullie ook nog even wijzen op onze dierenchallenge in onze Facebook-groep 't Boekensteuntje daagt je uit. Ik ga ook nog een kaart met dieren voor jullie maken. Hou onze pagina's in de gaten, zou ik zeggen!

Creatieve groeten, Astrid Chattelain


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...