Translate

zondag 27 maart 2022

Condoleancekaart

Wat was het leuk he, de jubileum demodag bij 't Boekensteuntje? Annemarie gaf een demo met babykaarten en materialen van Marianne Design, Marlie was druk met vlinders en Jacqueline gaf een leuke make and take. Omdat ik zelf in het midden van het land woon, op anderhalf uur rijden van de winkel, lukte het mij niet om de hele dag aanwezig te zijn. Maar ik vond het té leuk om de andere dames van het Design Team in (het) Echt te ontmoeten, dus heb ik met plezier de rit naar het zuiden gemaakt.

Kon ik gelijk even shoppen!

Ik gebruik heel graag het witte linnen cardstock, deze heeft zo'n mooie structuur. En hoewel het niet het leukste onderwerp is, heb ik met dit cardstock deze condoleancekaart gemaakt, met heel veel lagen in het witte cardstock.


Het cardstock vind je uiteraard in de winkel, maar is ook in de webshop te vinden:

50 vel wit linnen 30.5 x 30.5 cm | scrapkarton (30,5x30,5 cm en 30x30 cm) | boekensteuntjewebshop

De kaart is niet zo heel moeilijk te maken, maar ik zal het nog even kort beschrijven. 

Ik heb als basis het stempelkarton 13,5x 27 cm gebruikt. Daarop een vlak van 12,8 x 12,8 cm. Ik vind de Square ornament frames van Jenine's Mindful Art Collection echt prachtig, dus dat is de volgende laag. Vervolgens heb ik van een oudere mallenset van Noor Design (6002/0480) beide lagen gebruikt, maar je zou ook verder kunnen stapelen met de square ornaments. 

De tekst heb ik met Versafine Smokey Gray gestempeld. Deze tekst is ook van Noor Design (6410/0012), die is al een tijdje niet meer leverbaar, maar er zijn voldoende condeleanceteksten verkrijgbaar bij 't Boekensteuntje (bijvoorbeeld: Marianne D Clear Stamps Condoleance (NL) CS1041 115x185 mm | Marianne Design | boekensteuntjewebshop). 

Daarna heb ik een bloem erop geplakt, in dit geval de Collectable 1379 van Marianne Design, maar je zou hier ook voor een gestempelde ingekleurde bloem kunnen kiezen, of een knipvel, net wat je mooi vindt.

Ik hoop jullie weer van wat ideeën te hebben voorzien!

Groetjes, Astrid Chattelain - Creaties van Strix





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...