Translate

dinsdag 31 oktober 2023

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal,


Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt.
Van Studiolight is er een mooie Die Cut paper set uitgekomen. 
In deze set de SL-ES-PS36 zitten 3x6 verschillende kaarten met uit gestanste patronen die jezelf naar wens kunt bewerken.
In dit bericht zal ik jullie uitleggen hoe ik de Die cut kaarten heb gebruikt met diverse voorbeelden.






De Die cut papers van de bovenstaande kaarten heb ik bewerkt met distress oxide inkt.


Met een blending tool heb ik distress oxide inkt aangebracht in de kleur Prize ribbon , bij dit streepjes motief moet je even voorzichtig te werk gaan en kun je het beste van links naar rechts of andersom de inkt aanbrengen omdat de streepjes dun zijn.


Daarna heb ik met een sprayflesje het karton vochtig gemaakt en met keukenrol drooggedept en met de heattool gedroogd. Je kunt het ook aan de lucht laten drogen maar dit duurt langer voordat je weer verder kunt. 
Op deze manier heb ik ook nog Saltwater taffy en Uncharted mariner aangebracht om wat meer kleur variatie te krijgen.



Voor de achtergrond van de "Happy" kaart heb ik de kleuren Saltwater taffy en Evergreen Bough gebruikt.

De die cut papers heb ik ook bewerkt met pigment poeders van Crealies.
Dit geeft ook een heel apart effect.
Het pigment poeder strooi je over het karton net daar waar je kleur wilt hebben, daarna breng je met je sprayflesje wat op het poeder aan, let op niet teveel.
Daarna ga je er voorzichtig met de heat tool overheen om te drogen.

Het karton kan een beetje vervormen, maar dit los je eenvoudig op door er even een snijplank op te leggen dan trekt het weer recht.


Bij deze achtergrond heb ik eerst het karton bewerkt met rode distress oxide inkt in de kleur Lumberjack plaid en Barn door. Daarna heb ik er rode en zilverkleurige pigment poeder op verwerkt.


De kaart heb ik verder afgewerkt met de leuke Woodware gnome stempel Little gnome FRM027.
De tekst Love is van Studiolight SL-ES-CD713 deze heb ik uit gestanst uit wit en goud karton.
De tekst stempel komt uit de set SL-ES-MST01.
Het hart heb ik uit gestanst uit rood en goud karton met de mal CR1631 van Marianne Design.



Bij deze achtergrond heb ik turquoise en zwart pigment poeder gebruikt.

De kaart heb ik verder afgewerkt met de mooie stempel Capture the Moment HE-ND-STAMP529 uit de Nature's Dream collectie van Studiolight. De stempel heb ik ingekleurd met de Faber Castell Black Edition potloden. Het plaatje en de bloemen komen uit het Pop Up paper pad SB-ROSA-11 van Scrap Boys.

De gebruikte materialen zijn indien leverbaar te bestellen bij 't Boekensteuntje Creatief.
Telefonisch 0475-489188 of via mail boekensteuntjecreatief@hotmail.nl

Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben op gedaan.

Bedankt voor jullie bezoekje aan ons blog en graag tot een volgende keer.

Groetjes 
Annemarie









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...