Translate

woensdag 2 november 2022

Het is herfst!

Ik heb vandaag voor jullie weer een werkbeschrijving gemaakt van een kaart. Dit keer vind je aan de binnenkant van de kaart een pop-upgedeelte. 


De basis van de kaart heb ik gemaakt uit kraftpapier, op het formaat 14x28 cm. Dit ril je op 7 en 21 cm. De 2 zijkanten vouw je naar binnen toe.

De zijkanten kun je aan beide zijden bekleden met designpapier van 13,5x6,5 cm, eventueel beinkt je de randjes van je designpapier nog voordat je het opplakt. Ik heb hier Vintage Photo Distress inkt voor gebruikt.

In het middelste deel plak je een stuk designpapier van 13,5x13,5 cm.

Nu ga je de pop-ups maken. Ik heb hiervoor eerst mijn stempels qua hoogte opgemeten, want die moeten niet te groot zijn voor de pop-upvlakken.
De vierkantjes die ik maximaal kwijt kan, zijn 6 cm. Je snijdt ook 2 stroken van 2x8 cm, die je rilt op 2, 4 en 6 cm. 

Je vouwt deze stroken, en legt het plat met de 2 open delen naar beneden. Deze 2 plak je vast, waarbij aan de linkerkant deel A op het flapdeel vast zit en deel D op het tussendeel van de kaart. Bij de rechterkant, zit deel A op het tussendeel van de kaart en deel D op de flap. Dit laat je even goed drogen, voordat je de vierkantjes van 6 cm op deel B (linkerkant) of deel C (rechterkant) vastmaakt. De vierkantjes zou ik eerst voorzien van designpapier en eventuele stempels.


Om de kaart te sluiten, heb ik een band eromheen gemaakt. Je kunt er ook voor kiezen om een magneet te gebruiken, maar dan moet je daar al rekening mee houden voordat je je designpapier plakt.

Gebruikte artikelen:
Carla Creaties (Craft Emotion) Hedgy-stempels

Uiteraard verkrijgbaar bij 't Boekensteuntje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kaarten met de Die Cut paper set van Studiolight ( vervolg bericht van de ECD bloemenkaart)

Hallo allemaal, Het heeft even geduurd maar hier is mijn vervolg bericht over hoe ik de basiskaart met de ECD bloemen heb gemaakt. Van Studi...